Hospice Wageningen Renkum bedankt sportschool Sjabbens

REGIO Op 31 december 2023 werd bij Sportschool Sjabbens in Renkum het jaar uitgeluid met de alom bekende oliebollenactie en werd tevens het 50-jarig jubileum ingeluid. Voor het derde achtereenvolgende jaar werd deze actie gehouden voor een goed doel.

Het idee is geboren in coronatijd. Omdat men toch sporters wilde ontvangen, werd buiten een tent neergezet en de oliebollenactie was een feit. Het goede doel was dit jaar Hospice Wageningen Renkum, waar de tuin aan een opknapbeurt toe is. Gasten van dit hospice genieten in het laatste stukje van hun leven enorm van de groene en fleurige tuin.

Het was oudjaarsdag dan ook een gezellige drukte in de sportkantine en bij de oliebollenbakkers, die om 06.00 uur al waren begonnen. Ze werkten zich flink in het zweet en de bollen vlogen weg. Er zijn ruim 1.500 bollen in en uit het vet gegaan!

Afgelopen donderdagmiddag was het zo ver en werd de cheque in ontvangst genomen door Jopie de Boer, tuinvrijwilliger/sporter/initiatiefneemster en Marieke van Marle, coördinator en vertegenwoordiger van het hospice. Endo Sjabbens en zijn partner Nicolette van Harten konden hen het prachtige bedrag van 1.185,95 euro overhandigen. Hospice Wageningen Renkum bedankt sportschool Sjabbens van harte voor dit fantastische gebaar. En in het voorjaar gaat het tuinteam van het hospice zich in het zweet werken om de tuin nog fleuriger en groener te maken.

bron: Rijn en Veluwe.nl